Ads 468x60px

Thursday 19 December 2013

DAY 5: YOUR TOP 5 SONG OF ALL TIME

Teks: Shikin Saaaid

Kalau nak cerita pasal lagu memang tak habis la. Saya jenis yang simple je. Tak kisah lagu tu balada ke rock ke jazz ke yang penting lagu tu mempunyai alunan muzik yang menarik  dan lirik yang bagus sudah cukup memikat hati dan jiwaku. Cewah..

Jom saya kongsi dengan anda 5 lagu ngetop pilihan hati:

TOP 5: Akulah Kekasihmu dari AXL
TOP 4: Rahsia Pohon Cemara dari EXIST
TOP 3: Bahagiamu Deritaku dari HAFIZ AF
TOP 2: Sandiwara Cinta dari REPVBLIK
TOP 1: Bertakhta di Hati dari FARADHIYA

Lagu Faradhiya jadi TOP 1 tu. Ada maksud tersirat dari lagu ini. Ini adalah lagu saya dengan hubby masa hangat bercinta dulu. Die tujukan lagu in pada saya. Hubby suruh dengar dan hayati lirik lagu ini. Kaau lagu ini berkumandang di radio pasti akan ingat detik-detik percintaan kami. Tu yang istimewa lagu ni pada saya.

Saya kongsi lirik ini khas untuk anda yer.

Di hempas ombak
Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut
Begitu rindu
Di pisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat... lihat...
Ke dalam mataku
Sinarnya menyala
Lihat... lihat...
Ke dalam mataku
Cintamu bertakhta (dihati)


Sebelum ku kenal

Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta
Setelah ku kenal
Dirimu sebenar
Kau cinta sejati
Ku sandarkan jiwa

Di gilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Di guris resah
Meniti hari bersulam tangis

Takkan berganjak pendirianku ini
Selagi kita tak kembali bersatu
Selamanya
Takkan berubah perasaan ini terhadapmu
Biar digugat, biar dicabar, biar dihalang.





0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...