Ads 468x60px

Saturday 21 September 2013

ULASAN EBOOK PANDUAN MULA BISNES BUTIK ONLINE/OFFLINE

Teks: Shikin Saaaid
Salam Berhujung minggu sahabatku yang manis senyumannya..
Alhamdulillah semoga Allah melindungi dan memberi rahmat pada hari ini..Akhirnya siap juga ulasan untuk Ebook yang ke-2 dari penulis yang sama Puan Masayu Ahmad iaitu EBOOK PANDUAN BISNES BUTIK ONLINE/OFFLINE. Sepertimana yang kita sedia maklum, aktiviti jual beli secara online di Malaysia mencatatkan perkembangan yang memberangsangkan dari semasa ke semasa. Pada hari ini membeli barangan-barangan fizikal melalui internet telah menjadi satu gaya hidup yang biasa oleh pengguna internet di Malaysia ini.Dengan kemudahan hanya di hujung jari terdapat lambakan produk online  boleh kita temui di internet. Pada tahun 2012 sahaja dianggar kan 50% rakyat Malaysia membeli belah secara online. Hanya melihat di skrin computer sahaja mereka dapat membuat perbandingan produk dari segi harga dan kualiti material tanpa perlu bersesak-sesak  dengan jem dan berebut-rebut parking kereta di samping dapat menjimatkan masa.

Oleh itu, sebelum memulakan apa-apa bisnes pun ilmu itu amat penting. Tanpa ilmu perniagaan seperti berlayar tanpa arah tuju. Justeru itu, Ebook ini diterbitkan untuk membantu mereka di luar sana yang bercita-cita untuk memulakan bisnes butik secara online mahupun offline. Ebook ini boleh memberi gambaran dan tunjuk ajar kepada bakal usahawan butik agar dapat melengkapkan diri  dengan ilmu terlebih dahulu sebelum melangkah ke dunia perniagaan yang penuh berisiko. Justeru itu,penting untuk  menentukan produk mana yang kita paling minat dan mendapat permintaan tertinggi  kerana dari situ akan memudahkan kita melakukan perniagaan dengan bersungguh-sungguh dan komited.

Memulakan langkah dengan mencari sumber bekalan produk dan pastikan modal yang mencukupi  untuk aktiviti perniagaan. Kemahiran asas bisnes juga perlu dimiliki oleh bakal usahawan butik supaya dapat melancarkan urusan bisnes. Langkah demi langkah di huraikan secara mendalam  dalam Ebook ini supaya bakal usahawan dapat membuat analisa dan perbandingan sebelum memulakan perniagaan. Tidak kira bidang perniagaan apa pun yang anda ceburi Ebook ini dapat membuka minda anda dalam membina empayar perniagaan.Anda pasti tidak akan merasa rugi memiliki Ebook ini kerana isi kandungan yang padat dan mantap terserlah dalam penulisan Puan Masayu.

Untuk pembelian dan pertanyaan mengenai EBOOK PANDUAN MULA BISNES BUTIK ONLINE/OFFLINE anda boleh emel ke shikinsaaaid@gmail.com

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...